Spotkanie w formie rozmowy wideo lub kwalifikacja przez kontakt telefoniczny – poza spotkaniem face to face w dobie epidemii rozmowa kwalifikacyjna może obrać wiele satysfakcjonujących form kontaktu dla obu stron.

Większość pracodawców rozpoczyna proces rekrutacyjny danego kandydata od analizy CV. Po przeanalizowaniu dokumentu, kompetencje oraz doświadczenie sprawdzane są podczas bezpośredniej rozmowy. Pracodawcy w dobie COVID-19 wybierają inne formy rekrutacji, takie jak np.:

  • Rozmowa z użyciem komunikatorów do wideorozmów
    Rozmowa z wykorzystaniem komunikatorów to wygodne, a przede wszystkim bezpieczne rozwiązanie. Warto pamiętać, że w podczas wideorozmowy należy dostosować się do takich samych zasad i wytycznych jak podczas osobistego spotkania –cały czas obowiązuje oficjalny strój, a otoczenie powinno zostać przygotowane do oficjalnego spotkania on-line. Pamiętaj o posprzątaniu pomieszczenia w którym przebywasz podczas rozmowy. Przygotuj również sprzęt aby rozmowa mogła przejść płynnie bez usterek.
  • Rozmowa telefoniczna
    Czasami proces rekrutacji może być podzielony na etapy. Działy HR coraz częściej do szybszego dotarcia do kandydata idealnego wykorzystują wstępną rozmowę telefoniczną. Już po kilku minutach rekruter wie czy dana osoba ma odpowiednie kwalifikacje na dane stanowisko. Wstępna rozmowa jest również doskonałym narzędziem, które wskaże czy warto daną osobę zaprosić do kolejnego etapu, którym obecnie najczęściej są wideorozmowy. Pamiętaj, aby podczas rozmowy przebywać w spokojnym miejscu bez szumów komunikacyjnych. Potraktuj rozmowę jako bilet wstępu do wymarzonej pracy i podejdź do niej profesjonalnie.
  • Autoprezentacja w formie nagrania
    Coraz częściej w procesie rekrutacji spotykana jest forma autoprezentacji. Pracodawcy aby poznać pracownika wymagają od kandydatów przesłania wideo z nagraną prezentacją swoich kompetencji. Ta forma przedstawienia swojej kandydatury jest doskonałą alternatywą dla klasycznego CV. Kandydat ma szansę na przedstawienie swojej osoby oraz praktycznych umiejętności w kreatywny sposób. Tego typu forma kwalifikacji najczęściej sprawdza się w zawodach związanych z obsługą klienta. Osoba zainteresowana pracą w danej firmie ma szansę przedstawić swoje mocne strony oraz opowiedzieć o zdobytym doświadczeniu. Rekruter natomiast może ocenić jakość autoprezentacji oraz sposób wypowiadania się.
  • Portfolio
    Branże kreatywne coraz częściej wymagają od kandydatów przesłania portfolio z wykonanymi projektami. Takie rozwiązanie chcącym podjąć pracę daje możliwość pokazać się z mocnej strony. Osoba ubiegająca się o pracę ma szansę w sposób perfekcyjny zaprezentować swoje doświadczenie, a co za tym idzie, zwiększyć szanse na pozytywny przebieg procesu rekrutacyjnego. Rekruter natomiast może poznać umiejętności praktyczne potencjalnego pracownika i zdecydować czy są one zgodne z potrzebami firmy.
  • Wolna ręka dla kandydata
    Coraz więcej firm decyduje się na oryginalny sposób rekrutacji – zainteresowani pracą mogą aplikować według własnych preferencji względem zdobytego doświadczenia oraz branży  w której się specjalizują. Kandydat może przesłać klasyczne CV, prezentację multimedialną, nagranie wideo, list motywacyjny, a nawet link do strony www, którą prowadzi ubiegający się o pracę.
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z naszej witryny. Przeglądając tę stronę, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Zapomniałeś hasło

Udostępnij