Opis stanowiska pracy
Urząd Morski w Szczecinie
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
operator służby kontroli ruchu statków w Inspektoracie Bezpieczeństwa Ruchu Morskiego – Świnoujście
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Dba o utrzymanie bezpieczeństwa ruchu morskiego w obsługiwanym obszarze, za pomocą narzędzi systemu VTS oraz dostępnej informacji, świadczenie serwisu informacyjnego (Information Service) i serwisu organizacji ruchu statków (Traffic Organization Service) zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
- Rozpowszechnia informacje nawigacyjne i hydrologiczno-meteorologiczne, w tym ostrzeżenia zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
- Realizuje w stosunku do statków i obiektów portowych zadania regionalnego punktu kontaktowego.
- Informuje i uruchamia działania służb kapitanatów portów, Inspekcji Morskiej, Straży Granicznej, innych służb VTS na trasie przepływu statku w przypadku otrzymania zgłoszenia o uchybieniach statku w zakresie bezpieczeństwa nawigacji statku, jego uchybień do wymogów wynikających z ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich oraz uchybień do właściwego przekazywania informacji o przewożonych ładunkach niebezpiecznych i zanieczyszczających.
- Świadczy serwis asysty (Maritime Assistance Services) morskiej zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
- Przekazuje służbom kapitanatów portów wszelkie informacje o ujawnionych niesprawnościach oznakowania nawigacyjnego, przeszkodach dla ruchu statków, incydentach, wypadkach, nagłych zdarzeniach i zarejestrowanych wykroczeniach przeciwko określonemu w przepisach portowych porządkowi portowemu, w celu dalszego procedowania.
- Prowadzi stały nasłuch radiowy i korespondencję radiową zgodnie z obowiązującymi procedurami.
- Wspomaga przebieg akcji ratowania życia na morzu a w innych sytuacjach awaryjnych, przeprowadza działania zgodnie z procedurami przypisanymi Służbie VTS oraz sporządza raporty do tych procedur.
Warunki pracy
– praca w systemie równoważnym z użyciem komputera powyżej czterech godzin dziennie
– praca z użyciem radiotelefonów i radarów
– brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych
– brak przystosowania ciągów komunikacyjnych w budynku dla osób niepełnosprawnych
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
– pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagane dokumenty tj. życiorys (c.v.) i list motywacyjny muszą być wlasnoręcznie podpisane.
Wynagrodzenie zasadnicze 4 183,81 zł brutto + dodatek stażowy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe o specjalności Inżynieria Ruchu Morskiego lub wyższe i dyplom morski na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym lub wyższe i kurs IALA
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
- uprawnienia do obsługi urządzeń radiotelefonicznych w służbie morskiej
- dobra znajomość języka angielskiego
- umiejętnośc podejmowania szybkich decyzji
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- operatywność
- znajomość prawa międzynarodowego i krajowego dotyczącego uprawiania żeglugi
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- kopia dyplomu morskiego na poziomie operacyjnym w dziale pokladowym w przypadku wykształcenia wyższego
- kopia ukończenia kursu Iala w przypadku wykształcenia wyższego
- kopia uprawnień do obsługi urządzeń radiotelefonicznych w służbie morskiej
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Dokumenty należy złożyć do: 2021-05-10
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
W związku z zagrożeniem związanym z wirusem SARS-Co2v dokumenty należy przesłać na adres:
Urząd Morski w Szczecinie
Pl. Stefana Batorego 4
70-207 Szczecin
Prezentacja firmy
Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Publicznej KPRM.
Informacje dodatkowe
- Ostatnia aktualizacja:
- 18/04/2021
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Wyższe licencjackie
- Branża / kategoria:
- Praca Administracja Publiczna
Dzielić
Facebook
Świergot
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Poczta